Werkwijze
Het begin
Voordat de lessen beginnen heb ik met jou besproken wat je belangrijk vindt, hebben we met elkaar kennis gemaakt, hebben de praktische kant besproken en heb je zin de lessen met mij te beginnen.
De basis
De basis is luisteren. Je oren de kost geven, leren hoe je nog beter kunt luisteren naar klank, muziek, naar het geluid wat jij voortbrengt op je gitaar.
Daar vanuit volgt een goede techniek en het leren beheersen van je instrument. Om dit te bereiken zijn vele wegen mogelijk. Ik maak zelf veel gebruik van creatieve en onderzoekende manieren, waardoor je meteen bezig bent met muziek en spelenderwijs een juiste houding en techniek aanleert. Een ander voordeel is dat je minder hoeft te leunen op mij, maar zelf inzicht krijgt in je gitaar en voelt wat je doet.
Mijn handelsmerk is: ontspannen speeltechniek, snel kunnen wisselen van akkoorden, betekenisvol spelen, zelfvertrouwen, vrije improvisatie.
Muziek
Jezelf uiten in de muziek, speels spelen, betekenis geven aan wat je laat horen. Dit krijgt aandacht in alle onderdelen van de les. Het is de toon die de muziek maakt.
Voor wie:
Mijn jongste leerling is 5 jaar en mijn oudste is de 70 ver gepasseerd.
Ik geef klassiek les, fingerstyle, zang en gitaar, improvisatie aan jong en oud.
Mensen met een fysieke of mentale handicap maken gebruik van een les die aan hen wordt aangepast qua vorm en inhoud.
Voorbeelden: ik heb lesgegeven aan iemand die zijn linkerwijsvinger miste, geef les aan mensen met autisme, dyslexie, concentratieproblemen, trauma.
Ook kun je met een speciale wens of vraag bij mij terecht.
Hoe?
De meeste lessen zijn individuele lessen.
Daarnaast geef ik les in duo’s.
Naast deze lessen zijn er maandelijks samenspeellessen, improvisatielessen of open gitaaravonden.
Meer weten? Kijk verder op de pagina: